Barvy nejsou jen kořením webu, ale často taky rychlým indikátorem, podle kterého se můžeme rychle orientovat bez zapojení analytické části mozku. Sami to určitě znáte, jaké signály jednotlivé barvy evokují. Červená nám signalizuje, že je něco špatně. Oranžová dej si bacha. A zelená, že je všechno v cajku. Dost bylo teorie, pojďme do praxe.
Kalendář
Chcete se ubytovat v hotelu a mrknete na kalendář obsazenosti.
Máte pocit, že tam pro vás mají místo? Já to vidím na velký špatný. Pravděpodobně mají už plno potvrzených rezervací a několik čekajících na potvrzení.
A nebo taky ne. Ty oranžové jsou volné dny.
Štěstí v neštěstí je legenda pod každým kalendářem, díky za ni.
Status
Můj Táta v mládí sbíral filmové plakáty. Díky kamarádovi pracujícím v kině jich nasbíral pěkný počet a teď je postupně posíláme dál přes Aukro (ano, Aukro ještě existuje).
Ukážu vám můj kontrolní panel, kde vidím všechny své poslední prodané věci. Dáme si takový 5 vteřinový test. Mrkněte na následující obrázek, počítejte do pěti a pak zkuste odpovědět na otázky pod ním.
Jak na tom jsem? Čekám někde na platbu, mám něco odeslat nebo už byla zásilka doručena?
Upřímně? Nemám ani tucha, pokud si nepřečtu popisky.
Z mého pohledu je důležité poznat, co vyžaduje moji okamžitou akci (odešli plakát), kde čekám (na platbu, na doručení) a kde mám hotovo (doručeno). Use-casů bude určitě víc, což by chtělo probrat s různými uživateli.
Kromě vhodné barvy by šlo uživatele nakolejit do obrazu i použitím vhodné ikonky.
A11y
Na závěr důležitý disclaimer. Barvy nikdy nemůžete použít osamoceně. Jen tak bez kombinace s textem či ikonou. Počítejte s tím, že 8% vašich mužských přátel nerozezná červenou od zelené (žen pouze 0,5%).